Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniejsi też sobie radzą

27 sierpnia 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Tanie sklepy umacniają pozycję, ale w niektórych sektorach widać wzrost liczby specjalistycznych placówek. Zwłaszcza piekarniczych czy z alkoholem.

Liczba sklepów w Polsce spada od lat, co roku znika po kilka tysięcy lokalizacji w najróżniejszych sektorach. Najmocniej widać to w przypadku placówek spożywczych, ale są także sektory rynku opierające się negatywnemu trendowi – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland specjalnie dla „Rzeczpospolitej”.

Nowości na fali

– W pierwszym półroczu przybyło sklepów motoryzacyjnych, piekarni i ciastkarni, kwiaciarni, sklepów sportowych czy z artykułami medycznymi – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. Wzrosty widać także w przypadku sklepów z artykułami tytoniowymi czy z alkoholem.

– To efekt poszukiwania przez konsumentów nowości, otwartości na nowe produkty i smaki. W małych sklepach specjalistycznych mogą liczyć na poradę, polecenie nowości itp., a w sklepach wielkoformatowych czy w dyskontach nie ma na to szans – komentuje Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarzącego. – Do tego od lat obserwujemy trend na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12960

Wydanie: 12960

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament