Biznes sięga po wirtualną rzeczywistość
Firmy coraz częściej wykorzystują VR, aby usprawniać procesy szkoleniowe oraz poprawiać obsługę klienta, a w sektorze ubezpieczeń tworzyć realistyczne symulacje ryzyk w celu optymalizacji oferty i obsługi roszczeń.
Technologie immersyjne, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), rzeczywistość rozszerzona (AR) i mieszana (MR), jeszcze do niedawna kojarzone były głównie z rozrywką i gamingiem. Obecnie coraz śmielej wkraczają do biznesu. Możliwość symulacji rzeczywistych sytuacji sprawia, że doskonale sprawdzają się w przeróżnych branżach.
Jednym z częstszych zastosowań VR w biznesie są szkolenia. Według danych PwC pracownicy zdobywają wiedzę na takich szkoleniach co najmniej czterokrotnie szybciej niż w modelu tradycyjnym. Na przykład Boeing po wdrożeniu VR skrócił czas wdrożenia do pracy nowych pracowników o 75 proc. Nauka oparta na technologiach wirtualnej rzeczywistości jest zbliżona do zdobywania prawdziwych doświadczeń, co przekłada się na większą produktywność pracownika i lepszą ocenę własnych możliwości. Okazuje się, że osoby przeszkolone w ten sposób są nawet 275 proc. pewniejsze zdobytych przez siebie umiejętności. Jednocześnie jest to bezpieczny model edukacji, ponieważ, jak podaje Chaos Theory Games, zmniejsza występowanie urazów w miejscu pracy o 43 proc. Warto też zwrócić uwagę na wysoką skalowalność szkoleń VR. Można je łatwo wdrożyć w rozproszonych geograficznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta