PZU edukuje o cyberbezpieczeństwie
Zaledwie 4 proc. Polaków deklaruje, że czuje się całkowicie bezpiecznie w internecie – wynika z najnowszego badania na zlecenie PZU. Aby promować wiedzę nt. sposobów ochrony przed cyberzagrożeniami ubezpieczyciel rusza z kampanią informacyjno-edukacyjną „A kto tu się podszywa?”.
Polacy uważają, że upowszechnienie internetu zwiększyło ryzyko stania się ofiarą cyberprzestępstwa. Odpowiada tak aż 68 proc. ankietowanych w badaniu zrealizowanym na zlecenie PZU. Ma to tym większe znaczenie, że niemal wszyscy (97 proc. badanych) korzystają z sieci co najmniej kilka razy dziennie, a co drugi Polak praktycznie cały czas jest online.
Jednocześnie niemal trzy czwarte z nas (74 proc.) twierdzi, że zagrożenia dynamicznie się zmieniają i stale pojawiają się nowe. Co druga osoba ma poczucie, że tak naprawdę nie ma skutecznych sposobów na cyberprzestępstwa.
Potrzeba praktycznych wskazówek
Nie dziwi więc, że prawie wszyscy odczuwają w jakimś stopniu niepokój przed byciem oszukanym w sieci. Jedynie 4 proc. badanych zadeklarowało, że w internecie czuje się całkowicie bezpiecznie.
– Cyberoszuści atakują nas coraz częściej. Wyniki naszego badania pokazują, że Polacy potrzebują przede wszystkim praktycznych wskazówek, jak zabezpieczyć się przed atakami. Nie chcą być natomiast straszeni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta