MŚP z apetytem na e-handel
Polska zyskuje coraz większe znaczenie na arenie globalnej gospodarki, głównie dzięki inwestycjom międzynarodowych firm, które tak jak Amazon, postrzegają nasz kraj jako punkt strategiczny dla swojego rozwoju w Europie.
Od czasu pierwszych inwestycji Amazon przeznaczył w Polsce przeszło 30 mld złotych m.in. na rzecz nowych miejsc pracy, rozwoju sklepu Amazon.pl, rozbudowy infrastruktury logistycznej, zrównoważenia procesów, ale także na wsparcie małych i średnich przedsiębiorców (MŚP), którzy rokrocznie osiągają w serwisie coraz lepsze wyniki. W 2023 roku do rąk klientów Amazon trafiło ponad 30 mln produktów od polskich MŚP (w przeliczeniu to jeden na sekundę).
Sprzedawcy są istotnym ogniwem polskiego e-commerce, generując niemal 68 proc. polskiego PKB [1]. Prawie połowa tego wkładu pochodzi od MŚP. To właśnie mali i średni przedsiębiorcy odpowiadają za ponad 60 proc. całkowitej sprzedaży na Amazon. Firma wspiera ich m.in. poprzez wdrażanie nowoczesnych technologii oraz rozbudowę infrastruktury sprzedażowej – stymulując skuteczny rozwój przedsiębiorców w cyfrowej gospodarce. Amazon już teraz zapowiada kolejne lokalne inwestycje.
– Nasze dalsze zaangażowanie ma znaczenie dla całej polskiej gospodarki. Centra logistyczne Amazon, ulokowane w różnych częściach kraju, stwarzają możliwości rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorców. Globalny zasięg naszego marketplace’u otwiera przed nimi z kolei nowe kanały dystrybucji i możliwości promocji rodzimych marek na arenie międzynarodowej – mówi Sławomir Płonka,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta