Dane w banku muszą być aktualne
Nawet osoby niepełnosprawne czy niesamodzielne muszą aktualizować swoje dane osobowe w banku, bo inaczej może dojść do blokady konta. Pełnomocnik może to zrobić, jeśli ma do tego upoważnienie.
– W sytuacji, kiedy klient jest niepełnosprawny w stopniu, który nie pozwala na świadome składanie oświadczeń woli i wiedzy, powinien mieć formalnego opiekuna. Opiekun jest uprawniony do działania w imieniu takiej osoby. Opiekuna wyznacza sąd, np. na wniosek bliskich – mówi Agnieszka Gorzkowicz z Credit Agricole. Dodaje, że bycie współwłaścicielem konta rodzica nie rozwiąże sytuacji. – Współwłaściciel nie będzie mógł zaktualizować danych współposiadacza z niepełnosprawnością. Musi mieć pełnomocnictwo do aktualizacji danych lub być prawnym opiekunem – dodaje.
Wszystkie dane klienta muszą być aktualne
Pani Barbara ma 87 lat. Jest osobą schorowaną i od kilku lat przebywa w specjalistycznym ośrodku. Jej stan jest ciężki. Za pobyt w ośrodku płaci syn. Częściowo z emerytury mamy, a częściowo z własnej kieszeni. – Mama od 15 lat ma konto w Credit Agricole. Od początku miałem pełnomocnictwa do jej rachunku – zapewnia pan Grzegorz.
– Co miesiąc w bankowości internetowej przelewałem emeryturę mamy na swoje konto, a z niego, korzystając też z własnych środków, opłacałem pobyt mamy w ośrodku – mówi mężczyzna. Kilka tygodni temu przeżył...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta