Brak kompetencji blokuje AI
Tylko 3 proc. osób pracujących w sektorze publicznym określa swój poziom wiedzy na temat AI jako zaawansowany. Aż 80 proc. badanych nawet nie brało udziału w szkoleniach.
Jak wynika z najnowszych analiz rządowego Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, dane są alarmujące, bo pokazują, że choć potencjał sztucznej inteligencji rośnie, to luka kompetencyjna w administracji publicznej jest znaczącym hamulcem w skutecznym wdrażaniu tej technologii.
Dane, do których dotarła „Rzeczpospolita”, pochodzą z przeprowadzonej między lutym a marcem br. ankiety wśród niemal 8,1 tys. respondentów. To największe jak do tej pory badanie tego typu w urzędach (w sumie objęto nim 68 instytucji).
– Moje doświadczenia pokazują, że opór wobec sztucznej inteligencji rzadko wynika z niechęci, znacznie częściej z braku wiedzy i niepewności, jak bezpiecznie korzystać z nowych narzędzi – mówi Radosław Mechło, ekspert z firmy szkoleniowo-doradczej BUZZcenter.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)