Dziesięć błędów w marketingu kancelarii prawnych
Konsekwencją braku strategii i planu marketingowego jest zazwyczaj niedostosowanie przekazu do grupy docelowej, co może skutkować brakiem zainteresowania kancelarią.
Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku usług prawniczych skuteczny marketing jest najważniejszy dla pozyskiwania klientów, budowania marki i utrzymania przewagi konkurencyjnej. Niestety, wiele kancelarii popełnia podstawowe błędy, które ograniczają ich rozwój. Poniżej przedstawiam najważniejsze z nich wraz z refleksją i pytaniami, które pomogą ocenić własną strategię.
1 Brak jasno określonej strategii marketingowej
Banalne stwierdzenie, ale jakże widoczne w chaotycznych działaniach, które nie przynoszą żadnych rezultatów. Brak wizji i niejasna strategia marketingowa prowadzą do losowych działań przy wykorzystaniu przypadkowych narzędzi. Bo chcę więcej, ale więcej czego? Leadów, widoczności, zapytań ofertowych, telefonów od klientów, przychodu, zysku?
Konsekwencją braku strategii i planu marketingowego jest zazwyczaj niedostosowanie przekazu do grupy docelowej, a nieznajomość potrzeb i oczekiwań klientów może skutkować brakiem zainteresowania usługami kancelarii. Nie pomoże tutaj często obserwowane w polskich kancelariach naśladownictwo tzw. sieciówek na zasadzie kopiowania pomysłów bez przemyślenia i odpowiedniej adaptacji do profilu własnej kancelarii.
Do tego dochodzi przepalenie budżetu oraz utrata ciekawych możliwości. W tym kontekście pojawia się jeszcze jeden wątek:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)