PPK będą rosnąć. Nie można zaniedbać edukacji i promocji
Jeżeli uda nam się rozruszać sektor publiczny, to myślę, że w ciągu 5 lat osiągnięcie 80-proc. partycypacji w PPK jest możliwe. Najważniejsza jest jednak stabilizacja programu – mówi Marta Damm-Świerkocka z zarządu PFR Portal PPK.
Pracownicze plany kapitałowe krzepną. Mają 6 lat, coraz więcej uczestników i kapitału. Trzeba je jeszcze promować?
Zdecydowanie tak. Promować i uczyć korzystania z PPK. To właśnie robi powołana do tego spółka PFR Portal PPK. Przerzucenie teraz obowiązku promocji i upowszechniania PPK na instytucje, które nimi zarządzają, byłoby pomyłką. Jesteśmy powołani do tego ustawowo, umiemy to robić. I powinniśmy to robić jeszcze przynajmniej przez pięć lat, do czasu aż osiągniemy 80 proc. partycypacji pracowników w tym programie.
Jak dziś działacie?
Naszym sztandarowym produktem jest portal MojePPK. Gromadzimy i udostępniamy tam wszystkie informacje o pracowniczych planach kapitałowych. Zarówno dla pracowników, jak i dla działów kadr i płac w firmach i w instytucjach. Są tam informacje o tym, jak wdrożyć PPK w firmie, jak je prowadzić, jak przeszkolić odpowiedzialnych za ten produkt pracowników, wreszcie, jak z niego korzystać.
Jeśli ktoś nie należy do PPK, ale rozważa przystąpienie do tego programu, na portalu MojePPK znajdzie wszystkie potrzebne mu informacje?
Tak. Wszystkiego się dowie.
Dowie się, gdzie iść, co zrobić, żeby zapisać się do PPK?
Oczywiście. Dowie się, co mu to da, na jakie korzyści może liczyć i jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
