Bot może pomagać w pracy, ale nie kierować
Pracownicy nie mają problemów, by kooperować z systemami sztucznej inteligencji. Badania pokazują, że o ile możemy pracować z botem to nie dla niego. „Ludzki wymiar” wciąż jest kluczowy.
Chociaż agenty AI zyskują popularność w miejscu pracy, pracownicy nadal chcą wytyczenia jasnych granic dla wspólnego działania – taki wniosek płynie z najnowszego badania firmy Workday. Raport „AI Agents Are Here – But Don’t Call Them Boss” jednoznacznie pokazuje, że wizja bota jako szefa jest dziś nie do zaakceptowania. Ankieta, którą przeprowadzono wśród 2950 pracowników, m.in. w Europie, na Bliskim Wschodzie i Ameryce Północnej (respondentami były osoby decyzyjne oraz liderzy wdrożeń oprogramowania, zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy), pokazuje, iż 75 proc. z nich jest gotowych do współpracy ze sztuczną inteligencją. Ale nie do pracy dla niej.
Wykorzystanie pełnego potencjału agentów AI zależy od przejrzystości i nadania priorytetu wzmacnianiu pozycji człowieka w środowisku pracy – argumentują specjaliści z Workday, amerykańskiej platformy AI do zarządzania ludźmi, finansami i agentami. Z jej najnowszego badania wynika, że – pomimo faktu, iż większość z nas czuje się komfortowo współpracując z agentami AI – tylko 30 proc. pracowników byłoby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
