Biura podróży nie dostrzegły AI
Planując urlopy Polacy coraz chętniej sięgają po sztuczną inteligencję. Branża turystyczna na razie to ignoruje.
Największe biura podróży w Polsce wciąż nie są gotowe do wyszukiwania za pomocą chatbotów, jak np. ChatGPT. Tymczasem AI szybko przejmuje wiodącą rolę w podejmowaniu decyzji o wakacyjnych wyjazdach czy preferowanych firmach i ofertach – wskazuje najnowszy raport „Biura podroży w erze AI”, który „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
AI wywraca rynek
Badacze – za pomocą narzędzia Sorikko – w zautomatyzowany sposób, przez kilka tygodni, tysiące razy zasypywali AI pytaniami imitującymi zachowania Polaków planujących wakacje. Doświadczenie to pozwoliło zdobyć cenną wiedzę o tym, jak branża turystyczna nad Wisłą wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji. A raczej jak, niestety, tego nie robi. Eksperyment pozwolił ekspertom zdobyć wiedzę, jakie strony internetowe oraz firmy polecają ChatGPT, Gemini czy Grok. Analiza pokazuje nie tylko zasięgi liderów rynku w AI, ale i sentyment, jakim boty darzą dane marki.
Ale na początek warto spojrzeć na statystyki. Wedle ostatnich badań, ponad 89 proc. konsumentów chce korzystać ze sztucznej inteligencji podczas planowania przyszłych podróży. Jednocześnie asystenci AI są przez nas uważani za bardziej wiarygodne źródło informacji niż blogerzy podróżniczy lub influencerzy w mediach społecznościowych. Przy tym aż 41 proc. Polaków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
