Sytuacja na rynku zbóż uderza w OT Logistics
Spadający popyt na przeładunki, rosnące moce terminali czy manipulacje cenami sprawiają, że grupa musi ograniczać inwestycje i szukać oszczędności.
W sezonie 2023/2024 (od lipca do czerwca) Polska wyeksportowała aż 5,3 mln ton pszenicy oraz 2,4 mln ton kukurydzy. Dużą część wysyłanych za granicę zbóż stanowiły te przechodzące tranzytem przez nasz kraj z Ukrainy. Wśród największych firm zajmujących się ich przeładunkiem w portach znajdowała się grupa OT Logistics. Tylko poprzez terminal w Gdyni przeładowała ponad 2 mln ton zbóż, z czego około 1,6 mln ton stanowił eksport.
Ostatni sezon nie był już tak dobry. Co więcej, przedstawiciele giełdowej spółki zauważają, że polscy operatorzy terminali portowych intensywnie inwestowali w infrastrukturę. To spowodowało nadpodaż mocy przeładunkowych.
Trudny rynek
Na domiar złego, rynek zbożowy stał się znacznie bardziej złożony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)