Agent AI w firmie budzi niepokój
Systemy sztucznej inteligencji sprawiają, że skala cyfrowych zagrożeń niebezpiecznie rośnie. Aż trzy na cztery projekty związane z agentową AI napotkają poważne trudności.
Wedle statystyk Google Cloud, 75 proc. firm, które wdrożyły narzędzia sztucznej inteligencji, w rok osiągają zwrot z tej inwestycji. W tym kontekście szczególny potencjał mają specjalistyczne duże modele językowe, które potrafią planować, wyciągać wnioski i samodzielnie wykonywać zadania. Mowa o agentach AI – rozwiązaniach, po które w Europie sięga coraz więcej przedsiębiorstw. Tak przynajmniej wynika z deklaracji prawie co drugiego pracownika. Problem w tym, że systemy, które miały znacząco usprawniać funkcjonowanie biznesów (co zresztą robią), stają się też źródłem zagrożeń.
Biznes może rezygnować
W ciągu ostatniego roku firma Palo Alto Networks współpracowała w zakresie cyberbezpieczeństwa z 3 tys. europejskich liderów biznesu. Z tych doświadczeń ma niepokojące wnioski: agenty AI już na starcie dostają zbyt szeroki zakres uprawnień i mają wgląd do wrażliwych danych. Do tego brakuje skutecznych systemów weryfikacji w czasie rzeczywistym, które ograniczałyby nieautoryzowany dostęp. Jak eksperci z Palo Alto Networks podkreślają, ta groźna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
