Dlaczego monitoring znaków towarowych to kluczowa inwestycja?
Marka to jeden z najcenniejszych aktywów firmy? Jej nazwa, logo czy hasło reklamowe budują zaufanie klientów i wyróżniają na rynku. Niestety, w dzisiejszym świecie, gdzie każdy może zgłosić swój znak towarowy, ryzyko kradzieży marki jest realne.
aplikantka rzecznikowska w Kancelarii patentowej AOMB Polska
Od 2016 roku w Polsce Urząd Patentowy RP nie sprawdza już automatycznie, czy zgłoszony znak towarowy jest podobny do tych już istniejących. Ten tzw. system sprzeciwowy przyspieszył procedury, ale jednocześnie przeniósł ciężar ochrony marki na firmy. Podobnie działa to w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), który od wielu lat stosuje ten system. W efekcie to firma musi aktywnie działać, aby zapobiec rejestracji znaków,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)