Oczy szeroko otwarte
Oczy szeroko otwarte
BARBARA HOLLENDER
Polański chce, by tragiczna historia żydowskiego muzyka (granego przez Adriena Brody'ego) stała się wielkim memento
(C) GUY FERRANDIS/H&K
Nieobojętność. To chyba najważniejsza cecha większości filmów pokazywanych podczas tegorocznego festiwalu canneńskiego. Świat wszedł w XXI wiek pełen konfliktów i ognisk zapalnych. Przeżył szok 11 września 2001 roku, gdy terroryzm i śmierć wdarły się tam, gdzie dotąd ludzie czuli się całkowicie bezpieczni. Twórcy filmowi, którzy ostatnio sprawiali wrażenie zagubionych, obudzili się. Pod różnymi szerokościami geograficznymi szukają klucza do zrozumienia współczesnego czasu. Chcą dotrzeć głębiej niż autorzy telewizyjnych klipów. Próbują pokazać genezę chorób toczących współczesne społeczeństwa i źródła narodowych konfliktów, wybuchających wciąż od nowa, z coraz większą siłą.
W ciągu 100 lat istnienia kino zatoczyło koło i wróciło tam, skąd przyszło - na jarmark. Tyle że jarmark bardziej luksusowy. Opanowany przez przemysł hollywoodzki, sterowany przez setki księgowych i specjalistów od marketingu precyzyjnie planujących kampanie reklamowe filmów-produktów. Ekrany całego świata zalane są przez amerykańskie hity,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta