Menedżer na kontrakcie
Menedżer na kontrakcie
- Jak zatrudniać
- Jak opodatkować
- Czy i kiedy płacić składki
Nasz ekspert wyjaśnia problemy związane z prawidłowym zawieraniem kontraktów menedżerskich oraz tym, co powinna zawierać taka umowa.
WALDEMAR GUJSKI Adwokat, specjalista w zakresie prawa pracy i zatrudniania kadry menedżerskiej
- Czym różni się kontrakt menedżerski od zwykłej umowy o pracę? Spółka zatrudnia dyrektora na umowę o pracę, w której dopisano, że jest to kontrakt menedżerski. Czy zatem nie podlega ona już kodeksowi pracy?
Niektórzy uważają, że kontrakt menedżerski jest specyficzną, rozbudowaną umową o pracę osób zarządzających firmą. Istnieją jednak co do tego spory, nawet w doktrynie. Lista umów o pracę w kodeksie pracy jest zamknięta (umowy na czas określony, nieokreślony, na czas wykonania określonej pracy, na okres próbny). Jeśli więc do którejś z nich dołożymy nazwę "kontrakt menedżerski", to w żadnym wypadku nie przestaje ona być umową o pracę. Nadal więc stosuje się do niej kodeks pracy. Jeśli taka umowa jest bardziej rozbudowana, np. o elementy, które w zwykłej standardowej umowie o pracę nie występują, to nie oznacza, że nie jest to umowa o pracę i nie podlega kodeksowi pracy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta