O czym informować i co konsultować z reprezentacją załogi
Ustawa o informowaniu to efekt wdrożenia do polskiego systemu prawnego dyrektywy 2002/14/WE ustanawiającej ogólne warunki informowania i przeprowadzania konsultacji z pracownikami we Wspólnocie Europejskiej. Pamiętać należy, że dyrektywa nie jest bezpośrednio obowiązującym prawem w krajach Unii Europejskiej. Precyzuje natomiast minimalne wymagania, jakim powinny odpowiadać odpowiednie przepisy krajowe.
Co to oznaczaDlatego w dyrektywie znajdują się m.in. podstawowe definicje dwóch rodzajów porozumiewania się z pracownikami: > informowania, > przeprowadzania konsultacji.
Według dyrektywy to pierwsze pojęcie oznacza przekazywanie przedstawicielom pracowników przez pracodawcę danych, by mogli zaznajomić się z przedmiotem sprawy i zbadać ją. Z kolei przeprowadzanie konsultacji to wymiana poglądów oraz nawiązanie dialogu między przedstawicielami pracowników a pracodawcą.
W dalszych punktach dyrektywa rozwija te pojęcia. Informowanie i przeprowadzanie konsultacji obejmuje: > informowanie o rozwoju działalności oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta