Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

02 lipca 2007 | Kultura
źródło: Nieznane

@7 - body 8.5 L_1b info inicjal:Wrocławska inscenizacja „Króla Rogera" Karola Szymanowskiego zerwała z dotychczasową tradycją wystawiania tego utworu. Mariusz Treliński przeniósł akcję do współczesności. Pokazał świat władzy – niezhierarchizowanej jak w czasach wczesnego średniowiecza, w których toczy się akcja, lecz równie autorytarnej. Legł on w gruzach, gdy pojawił się Pasterz, żyjący według innych zasad, mający odwagę przeciwstawić się potężnemu monarsze. Bizantyjska historia o buncie jednostki nabrała cech uniwersalnych i aktualnych, a Mariusz Treliński udowodnił, że majestatyczny, pozbawiony dramaturgii „Król Roger", z którym nie mogło sobie poradzić wielu reżyserów, jest tworzywem atrakcyjnym dla współczesnego teatru.j.m.

Brak okładki

Wydanie: 4199

Spis treści

Tele

Zamów abonament