Premia czy usługi marketingowe opodatkowane VAT
Jeśli otrzymanie wynagrodzenia od kontrahenta uzależnione jest od osiągnięcia określonego pułapu zakupów, to mamy do czynienia z premią
Nie jest to wynagrodzenie za świadczenie usług marketingowych opodatkowanych VAT. Tak wynika z wyroku NSA z 28 sierpnia 2007 r. (I FSK 1109/06).
W styczniu 2001 r. między skarżącą spółką i jej kontrahentem została zawarta umowa zmierzająca do podjęcia intensywnych działań marketingowych oraz do zwiększenia udziału spółki w rynku regionalnym. W jej wyniku spółka kupowała produkty farmaceutyczne od kontrahenta i sprzedawała je następnym odbiorcom. W chwili zakupu towarów powyżej umówionej z kontrahentem sumy otrzymywała określoną w umowie kwotę pieniężną, która w jej ocenie była wynagrodzeniem za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)