Niskie kary mało skuteczne w walce ze spamem
Chociaż rozsyłanie spamu jest niezgodne z prawem, mało kto się tym przejmuje
Kary nadal są niskie, a skuteczność reklamy bezpośredniej wysoka. Surowsze grzywny, które od kwietnia wynoszą nawet 10 proc. ubiegłorocznych przychodów firmy wysyłającej spam, nie okazały się rozwiązaniem. Być może zmianę przyniesie wchodząca w życie 21 grudnia ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. – Nowe przepisy pozbawiają wysyłającego spam przywileju domniemania niewinności – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Dla konsumentów podstawowe znaczenie w zakresie ochrony przed niechcianą korespondencją ma ustawa z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wprowadzająca do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta