Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy transportowe nie zamortyzują jednorazowo ciężarówek

20 grudnia 2007 | Dobra firma | Konrad Piłat

Firmy transportowe będące małym podatnikiem mogą dokonywać jednorazowego odpisu umorzeniowego, ale nie wtedy, gdy kupują samochód

Tak wynika z interpretacji Urzędu Skarbowego w Zgierzu z 12 lipca 2007 r. (I-1/415/45/07). Jakimi argumentami posłużył się organ podatkowy? Powołał się na art. 22k ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (analogiczny przepis zawarty jest w art. 16k ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych). Wynika z niego, że możliwość dokonywania jednorazowej amortyzacji jest pomocą de minimis udzielaną w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego. Trzeba więc do niej odnieść rozporządzenie Komisji (WE) nr 1998/2006 z 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 traktatu do pomocy de minimis (DzUrz UE L 379).

Pomoc dla wszystkich, choć z wyjątkami

Rozporządzenie to stosuje się do pomocy przyznawanej przedsiębiorcom we wszystkich sektorach, ale z wyjątkami. Jednym z nich jest pomoc na nabycie pojazdów przeznaczonych do transportu drogowego przyznawana przedsiębiorcom prowadzącym działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarowego.

Dlatego, zdaniem urzędu, z jednorazowej amortyzacji ciężarówki nie może skorzystać firma, której przedmiotem działalności jest świadczenie usług transportu towarów samochodami....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7894

Spis treści

Ekonomia

ArcelorMittal: stalownia w Rosji
AwtoWAZ: więcej aut
Bank bogatego Francuza
Budimex-Dromex wybuduje S8
Budżet ciągle w ryzach
Bumar kontra MON
Chińczycy ratują Morgan Stanley
Cytat dnia - Peer SteinBrück, minister finansów Niemiec
Daimler: skutki sukcesu
Duży wybór działek i gotowych obiektów
Dwie trzecie euro z Unii trafiło już do celu
Elastyczny wiek emerytalny
Grube miliardy z debiutów
JS Energy bez kary
Jeszcze jedna sesja nerwów
Jużno-Russkoje otwarte
Komentarz giełdowy
Kosztowne opóźnienia
Kredyt Bank z nowym prezesem
Kredyty i tak drożeją
Krosglass na GPW
Kłopoty z chemikaliami
Liczba dnia - 42 proc. zainwestowały firmy zagraniczne
Mniej dwutlenku węgla z rur wydechowych
Na Kujawach i Pomorzu najlepsi szybko gonią świat
Najtaniej przez telefon lub Internet
Najwięcej z zawodowym
Niemcy: spowolnienie?
Niższa sprzedaż tygodników
Nowy prezes w Dębicy
Odcinek A1 gotowy
Orlen z nową radą
PERN: Był jeden wyciek
Polfa Tarchomin czeka na prezesa
Polisa bez informacji
Poltegor zostanie w GIG
Produkcja aut trzykrotnie wyższa od sprzedaży
Programy DnB Nord
Przemysł blisko kresu mocy wytwórczych
Punkty za pochodzenie
Reforma wina
Rekordowy kontrakt w grupie Kopeksu
Ropa Petrobalticu na Bałtyku
Rosja zniosła zakaz importu polskiego mięsa
Rośnie fala górniczych protestów
Sieci GSM: razem lepiej
Sojusz siedmiu
Sprawność rynków
Springer: kosztowny PIN
Stocznie mają być sprzedane za wszelką cenę
Syndyk LOT sprzeda akcje na GPW
Ujarzmione złote weto nie jest aż tak groźne
UniCredit na GPW
Wierzę, że wykorzystamy 99 procent pieniędzy
Wróżka prawdę ci powie
Właściciel Żabki chce kupić polską kablówkę
Za rok zboża będzie w bród
Zapasy w dół, ceny ropy w górę
Zbyt wysokie koszty
Zielony finansista
Złote weto do negocjacji
Złoty stabilny, wzrosły ceny obligacji
mBank w Londynie
Zamów abonament