Z reklam mają zniknąć oszukańcze chwyty
Firmy nie będą już mogły w nieuczciwy sposób zachwalać swoich produktów. Naruszenie tego zakazu pozwoli klientowi zrezygnować z zakupu, a nawet żądać odszkodowania
Chodzi o ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 r. nr 171, poz. 1206), która zacznie obowiązywać w piątek, 21 grudnia. Określa ona, jakie działania lub zaniechania sprzedających i usługodawców są uznawane za nieuczciwe. Ustawa zawiera tzw. czarną listę takich praktyk.
– To m.in. fałszywe ogłaszanie całkowitej wyprzedaży lub likwidacji sklepu, prezentacja dodawanych produktów jako nibygratisowych, oferowania kremów za kilkaset złotych, które wbrew zapewnieniom producentów wcale nie poprawiają urody – wylicza Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie.
Inne praktyki kwalifikuje się jako nieuczciwe tylko wtedy, gdy są agresywne albo wprowadzają konsumenta w błąd, czyli np. kupił on dany produkt,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta