Co deweloperzy wiedzą o swych klientach
W opinii prawie 80 proc. deweloperów największe znaczenie dla potencjalnych nabywców ma cena mieszkania, dla 53 proc. liczy się dzielnica, a dla 50 proc. – bezpieczeństwo otoczenia i samego budynku
Na czwartym miejscu znalazła się nowoczesność technologiczna budynku oraz infrastruktura teleinformatyczna (43 proc.) – wynika z podsumowania badań ankietowych przeprowadzonych wśród uczestników Programu Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego.
Co lubią nabywcy
Zdaniem autorów badań z całą pewnością na tak wysoką pozycję czynnika nowoczesności technologicznej ma wpływ to, że nabywcami nowych mieszkań w przeważającej mierze są osoby od 30 do 40 lat, które stanowią jednocześnie największą grupę użytkowników Internetu.
Dla nabywców dosyć ważna jest również architektura i tereny zielone (po 36 proc.), czyli to, co widać na zewnątrz inwestycji. Czynnikiem przesądzającym o wyborze jest także to, co znajduje się wewnątrz, czyli rozkład samego mieszkania (33 proc.).
Skąd firmy deweloperskie to wiedzą? Cennymi źródłami wiedzy o rynku mieszkaniowym są publikowane raporty i informacje, komentarze oraz analizy zawarte w dodatkach tematycznych do prasy codziennej oraz w czasopismach specjalistycznych. Przedstawiony w nich obraz wymaga jednak uzupełnienia, szczególnie w zakresie informacji o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta