Ford ulepszył popularny kompakt
Auto kontynuuje dobrą tradycję poprzednika, a nawet przewyższa go pod względem komfortu jazdy. Odmłodzony focus w polskich salonach pojawi się już w pierwszym kwartale tego roku
Niemcy z Kolonii przygotowywali się długo do premiery kolejnej wersji focusa. Auto należy do segmentu C, najbardziej zatłoczonego w Europie, gdzie konkurencja jest największa. Tymczasem segment średnich limuzyn się kurczy: udział sprzedaży takich auta zmalał w ubiegłym roku do 15 proc. z ponad 20 proc. trzy lata temu. Z jednej strony atakują go jednobryłowe kompakty, a z drugiej – pojazdy z niższego segmentu, które stały się większe i obszerniejsze. Auto Forda musiało więc być na tyle atrakcyjne, by kontynuować tradycje poprzedników.
Focus to wiodący model firmy Ford of Europe. Od premiery pierwszej wersji w 1998 r. w Genewie sprzedano 5 mln tych pojazdów. W 2004 r. samochód przeszedł restylizację. Dwa lata później nabywców znalazło 500 tys. sztuk tych aut. Focus jako jedyny w świecie otrzymał tytuł Auto Roku po obu stronach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta