Wielkie zakupy szczecińskiego armatora
W ciągu pięciu lat nasz największy armator – szczecińska Polska Żegluga Morska – odbierze ze stoczni w Chinach i Japonii aż 24 nowe masowce o łącznej nośności ponad miliona ton. Wybór dostawców nie jest przypadkowy. Oferta dalekowschodnich stoczni przystosowanych do produkcji nieskomplikowanych pod względem technicznym statków jest dużo tańsza niż stoczni polskich i europejskich
Program wymiany tonażu podyktowany jest zmieniającymi się przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa żeglugi na morzu, kosztami eksploatacyjnymi oraz wymaganiami stale zmieniającego się rynku. Wiek najstarszych statków pozostających w służbie w barwach szczecińskiego armatora przekracza 30 lat. Stąd pilna potrzeba realizacji programu modernizacji floty, który do 2015 roku ma zaowocować budową aż 34 statków.
Rośnie flota jeziorowców
PŻM gruntownie rozbudowuje flotę tzw. jeziorowców. To statki, których wielkość dostosowana jest do warunków żeglugi w ujściu Rzeki św. Wawrzyńca oraz śluz łączących wielkie jeziora amerykańskie. W tym roku w ręce armatora trafi pierwszy z ośmiu zamówionych w dwóch chińskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta