Tanie produkty sieci handlowych nie zawojowały polskiego rynku
Mimo konkurencyjnych cen Polacy nie przekonali się do produktów tzw. marki własnej. W zachodniej Europie robią furorę. U nas ich udział lekko spada
Jak wynika z najnowszych danych firmy badawczej Nielsen, w przypadku sprzedaży żywności udział marek własnych w 2007 r. wynosił jedynie 8,5 proc. i w porównaniu z rokiem wcześniejszym zmniejszył się o 0,2 proc. Z kolei w przypadku produktów chemicznych ich udział spadł o 0,1 proc., do 8,2 proc. wartości rynku.
Marka własna powstaje na zlecenie sieci handlowej. Często wytwarzana jest przez firmy, które sprzedają w sklepach tej sieci własne produkty. Jednak w przypadku tych zamawianych nie musi ponosić nakładów na reklamę, opakowania są też zazwyczaj znacznie prostsze, więc i cena jest niższa nawet o 20 – 30 proc. od markowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta