Płaskie ekrany zawitały pod strzechy
Produkcja nowoczesnych odbiorników w Polsce podwoiła się. Kupiliśmy w ubiegłym roku sprzęt o wartości prawie 5 miliardów złotych
Dzięki inwestycjom azjatyckich koncernów produkcja telewizorów skoczyła w Polsce w ubiegłym roku o ponad 100 proc. Rozwija się także rodzimy rynek. Kupujemy coraz więcej większych, więc także droższych ekranów.
Już kilka lat temu było pewne, że tradycyjne kineskopowe telewizory będą musiały niebawem ustąpić miejsca płaskim ekranom LCD lub plazmowym. Tempo, w jakim dokonuje się ta zmiana, zaskakuje jednak nawet ekspertów. Według ostrożnych szacunków kupiliśmy w 2007 roku od 1,4 do 1,5 mln telewizorów. Po raz pierwszy większość stanowiły płaskie ekrany. Zdaniem producentów Polacy kupili ich ok. 900 tys., czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Pod koniec roku ich udział wartościowy w rynku przekraczał 60 proc. (łącznie plazmowych i LCD).
– Ubiegły rok był...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta