TVP czekają duże zmiany
Przybywa pomysłów, czym zastąpić abonament radiowo-telewizyjny. Władze publicznej telewizji przekonują, że stacja utrzymywana wyłącznie z reklam będzie czysto komercyjna
Wprowadzenie grantów na programy misyjne, ograniczenie nadawania reklam w TVP czy podzielenie kanałów TVP na publiczne i komercyjne? Wśród polityków odżył ubiegłoroczny pomysł zastąpienia abonamentu państwową dotacją, a i branża ma wiele pomysłów na rozwiązanie problemu z misyjnością TVP.
Gdyby odebrać Telewizji Polskiej ponad pół miliarda złotych, jakie co roku otrzymuje z publicznej daniny na finansowanie tzw. programowej misji, wciąż miałaby wyższe przychody niż konkurencja. W 2006 roku jej przychody wraz z wpływami z abonamentu wyniosły bowiem 1,88 mld zł, podczas gdy wpływy całej grupy TVN sięgneły 1,16 mld zł, a Polsatu jeszcze mniej – 719 mln zł.
Zarząd TVP broni jednak sta-tus quo. – Słyszymy, że abonament jest niepotrzebny, ale zastanówmy się, co TVP po jego likwidacji dostałaby w zamian....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta