Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

No i koniec z tą żałobą

29 marca 2008 | Pamięć trwalsza od żalu | Ewa K. Czaczkowska
 Piotr Dardziński dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II  w Warszawie
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Rzeczpospolita
Piotr Dardziński dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie

Nie wszyscy musimy kochać Jana Pawła II, warto jednak, byśmy choć próbowali go zrozumieć, nim postawimy zarzut, że miał nieszczęście mieć inne zdanie niż nasze – mówi Piotr Dardziński, szef Centrum Myśli JP II w rozmowie z Ewą K. Czaczkowską

Rz: W trzecią rocznicę śmierci Jana Pawła II Centrum na billboardach zamiast papieża pokazuje nowo narodzone dziecko. O co chodzi?

Piotr Dardziński: Chcemy pokazać, że czas skończyć żałobę i pomyśleć o przyszłości. Także tych dzieci, które urodziły się 2 kwietnia 2005 r. Co one będą wiedzieć o Janie Pawle II i kto im o nim opowie? Papież przykuwał uwagę nie po to, aby być w centrum zainteresowania, ale by pokazywać to, co istotne. Chcemy przypomnieć, że pontyfikat Jana Pawła II był pontyfikatem życia, był walką o życie i godność każdego, a szczególnie bezbronnego, człowieka. Widzieliśmy też, że śmierć papieża była dla wielu impulsem do zastanowienia się nad sensem własnego życia. Z perspektywy teologicznej i duchowej śmierć jest początkiem innego, nowego życia, stąd hasło na billboardzie: życie jest wieczne. Ale droga do wieczności zaczyna się już dzisiaj!

Trzy lata po śmierci bliskich osób emocje są zazwyczaj wyciszone, zostają wspomnienia, zdjęcia. Czy pamięć o papieżu nie stanie się właśnie takim miłym rocznicowym wspominaniem?

Emocje są ważne, ale musimy uważać, by nie zamknąć się w ckliwości. Ważne, abyśmy nie traktowali Jana Pawła II jako miłych wspominek, ale osobę,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7976

Spis treści

Ekonomia

Banki wydadzą w tym roku setki milionów złotych na reklamę
Ceny żywności w górę
Chińskie połączenie LOT pod znakiem zapytania
Cinema kupuje
Conti przenosi
Cytat dnia - Frank-Walter Steinmeier minister spraw zagranicznych Niemiec
Czterech do Absoluta
Czytelnictwo gazet w lutym
Dywidenda w czasie bessy to to, co rynek lubi najbardziej
E.ON, Enel, Endesa – wielka wymiana energetycznych aktywów w Europie
Ford wyda 94 mln euro
Indeks WIG20 zyskał ponad 5 proc.
Kadrowe zamieszanie w KGHM
Kalendarium gospodarcze
Kernel poprawi wyniki
Kolejne ataki na użytkowników kart płatniczych
Komentarz giełdowy
Kompromis w Orlenie
Konkurs bez Kamińskiego
Konkurs w PGE
Koral i Żabka podejrzane o zmowę cenową
Liczba dnia: 2,5 proc. - inflacja w 2010 r.
Markety dzielą koalicję
Marki godne zaufania Polaków
Mniejszościowi udziałowcy ING walczą o dywidendę
Mozzarella nadaje się do jedzenia
Nie ma co liczyć na tańszą ropę
Nie warto wydawać miliarda euro na spalarnie odpadów
Nowy członek GPW
Plusy ujemne
Po świętach mniejszy popyt na żywność
Polecimy dalej i taniej – wreszcie otwarte niebo nad Atlantykiem
Polscy producenci leków unikną wielomilionowych kosztów
Pomoc Unii nie pomogła
Przyjaciel Gazpromu
Rozczarowani inwestorzy ING
Santander z GE
Seat ceni Polskę
Strajk na Uralu
Strajk pocztowców coraz bardziej prawdopodobny
Szybki wzrost produkcji
Słaby koniec tygodnia
Tele2 stawia na rozwój usług internetowych
USA: markotni konsumenci
Układ sił w Polkomtelu może ulec zmianie
Warfama da 3 mln zł
Większy protest w Fiacie
ZUS ma nową wiceprezes od finansów
Za ryż trzeba będzie płacić coraz więcej
Zbyt ostrożna prognoza
Śnieżka w Rumunii
Zamów abonament