Film niekomercyjny i apolityczny
Najmłodszych reżyserów nie interesują tematy społeczne. Wolą się skupiać na relacjach między ludźmi, lubią eksperymentować
W ciągu pięciu lat nauki w łódzkiej Filmówce każdy student reżyserii kręci siedem etiud: trzy dokumentalne, trzy fabularne i jedną telewizyjną. Każda trwa od 10 do 30 minut. Pracując nad krótkimi filmami, młodzi artyści ćwiczą warsztat. Ale również pokazują, co ich interesuje, boli, pasjonuje. Ich obrazy będzie można obejrzeć podczas przeglądu, który 4 – 6 kwietnia zorganizowali w warszawskim kinie Luna.
Przed kilkoma laty w szkole pojawiła się fala etiud opowiadających o braku nadziei i trudnej sytuacji ludzi, którzy wchodzą w życie w czasach tworzącego się polskiego kapitalizmu. Najbardziej znaczący był dla tego nurtu dokument Leszka Dawida „Bar na Victorii”. Pamiętam też interesujące obrazy Macieja Migasa „Wielki bieg” o lokalnym działaczu, który marzy o politycznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta