Większa oglądalność TVN
Nagłośnione wczoraj przez grupę TVN dobre wyniki oglądalności w marcu przyczyniły się do skoku kursu, który urósł bardziej niż WIG20. Na zamknięciu sesji za jeden papier TVN trzeba było zapłacić 23,6 zł, o 3,06 proc. więcej niż dzień wcześniej.
Według danych AGB Nielsen Media Research w marcu udział TVN w ogólnopolskim rynku oglądalności (dla grupy widzów powyżej czwartego roku życia) wzrósł do 18,7 proc., co pozwoliło TVN wyprzedzić w rankingu oglądalności TVP 2 z wynikiem 16,8 proc. i dało jej drugie miejsce, zaraz za TVP 1 (22,3 proc.).Zdaniem specjalistów na wzrost kursu spółki mógł też wpłynąć najnowszy raport o rynku reklamy sieci domów mediowych ZenithOptimedia. – Wielu inwestorów ma obawy, że spowolnienie gospodarki może dotknąć także spółek medialnych. W Czechach np. aż o 25 proc. spadły w ostatnim czasie notowania telewizji CME. Cytowana w mediach prognoza domów mediowych ZenithOptimedia pokazuje, że na rynku nie jest aż tak źle – mówi Grzegorz Lityński, analityk KBC Securities.