Promują nas bocian, hydraulik i latawiec
Specjaliści od reklamy twierdzą, że nie mamy spójnej strategii promocji kraju. – W przyszłym roku to się zmieni – zapowiadają w Polskiej Organizacji Turystycznej
Najsłynniejsza do tej pory akcja promocyjna to „Polski hydraulik”. W kampanii przed referendum w sprawie przyjęcia konstytucji europejskiej w 2005 roku we Francji hydraulik z Polski stał się straszakiem przeciwników. Twierdzili oni, że przyjęcie dokumentu spowoduje utratę miejsc pracy przez Francuzów. W efekcie odrzucili konstytucję.
Polska Organizacja Turystyczna, która odpowiada za promowanie kraju, zareagowała błyskawicznie i we francuskich miastach pojawiły się billboardy z polskim hydraulikiem. Zapraszał on na wakacje do Polski. „Zostaję w Polsce. Przyjeżdżajcie wy” – głosił napis na plakacie. Kampania odbiła się szerokim echem....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta