Nektarowa hossa nad Wisłą
Polacy pija coraz więcej soków, nektarów i napojów. Wartość ich sprzedaży wzrosła w 2007 r. o 11 proc. Korzystają na tym głównie krajowi producenci
Po raz pierwszy w historii wydatki Polaków na soki, nektary i napoje przekroczyły w ubiegłym roku trzy miliardy złotych – wyliczyła firma badawcza Nielsen. W sumie kupiliśmy ich ok. 1,24 mld litrów, o niemal 6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jeszcze bardziej udany był dla branży początek tego roku. W pierwszym kwartale sprzedaż soków, nektarów i napojów zwiększyła się o 10,5 proc., do niemal 320 mln litrów. W sumie przeznaczyliśmy na nie prawie 850 mln zł, czyli o 18,8 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2007 r.Branża jest zgodna: rosnący popyt na soki to efekt wieloletnich inwestycji w marki i setek milionów złotych wydanych przez największych producentów na reklamę. Statystyczny Polak spożywa rocznie już 30 litrów soków, nektarów i napojów. – To poziom nieodbiegający od średniej europejskiej – mówi Bożena Nosecka z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta