Za wysokie progi dla szybkiej kolejki
Szybka Kolej Miejska nie dojedzie jednak z lotniska Okęcie do Otwocka. Wszystko przez 340 mm różnicy między peronem a wagonem. Lepiej może być dopiero za trzy lata
Za rok miało być tak: czyste klimatyzowane pociągi SKM miały jeździć co 15 minut z lotniska Okęcie przez Dworzec Zachodni do Wschodniego. Władze Warszawy zakładały, że tam składy się rozdzielą – połowa będzie odjeżdżać co pół godziny do Legionowa (docelowo do lotniska w Modlinie), a połowa co pół godziny do Otwocka.
Prezes SKM Leszek Walczak ogłosił właśnie, że wzdłuż linii otwockiej kursować się jednak nie da. Powód? W warszawskim węźle kolejowym perony znajdują się na różnych wysokościach. I tak na linii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta