Rekordowy letni spadek oglądalności
Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego Omnicom Media Group
Lato kojarzy się najczęściej z sezonem ogórkowym. Sprzedaż większości dóbr szybkozbywalnych spada. Oprócz paru ściśle sezonowych branż marketing zwalnia tempo. Większość reklamodawców ogranicza wydatki, a stacje telewizyjne wypełniają program powtórkami. Lato kojarzy się z brakiem korków na ulicach, mniejszym szumem reklamowym i częstym poczuciem, że nie ma nic ciekawego w telewizji. Na ile jest to obraz prawdziwy? Czy rzeczywiście „nikt nie ogląda telewizji latem”, bo „wszyscy są na wakacjach”? Otóż nie do końca.
Po pierwsze nie wszyscy są na wakacjach. Owszem, działy marketingu i zespoły pracujące w agencjach reklamowych są w sezonie wakacyjnym zdziesiątkowane. To prawda, że w dużych miastach korki na ulicach jakby mniejsze. Niestety, nie wszyscy Polacy mogą sobie pozwolić na wakacje. Najczęściej wyjeżdżają mieszkańcy wielkich miast, posiadacze samochodów, wysoko opłacani specjaliści. Dlatego wrażenie, że miasto jest puste, bo wszyscy miesiące letnie spędzają na urlopie, i to zazwyczaj za granicą, dotyczy specyficznej i dosyć wąskiej grupy społecznej. Prawda na ten temat jest brutalna. Jedynie około 30 proc. Polaków wyjeżdża w sezonie letnim poza swoje miejsce zamieszkania. Większość z tych, którzy gdziekolwiek wyjeżdżają, spędza urlop w kraju, pozostając w zasięgu rażenia stacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta