Auta z towarami niebezpiecznymi mogą jeździć nawet w upały
Ładunki niebezpieczne trzeba przewozić sprawnymi i właściwie oznakowanymi pojazdami. Prowadzić je muszą odpowiednio przeszkoleni kierowcy. Pod okiem fachowców powinien się też odbywać załadunek i rozładunek takich towarów
Nad wszystkim zaś musi czuwać doradca do spraw bezpieczeństwa transportu drogowego towarów niebezpiecznych. Za niewypełnienie obowiązków grożą przedsiębiorcom surowe kary. Chociaż wymagania są dosyć rygorystyczne, w praktyce może je spełnić nawet niewielka firma.
Międzynarodowe regulacje
Przepisy dotyczące towarów niebezpiecznych wynikają przede wszystkim z umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych ADR (The European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road) obowiązującej nie tylko w krajach UE (DzU z 2007 r. nr 99, poz. 667). Dotyczy ona międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. Została ratyfikowana przez Polskę jeszcze w 1975 r. Co dwa lata jest aktualizowana, ostatnio w 2007 r. W styczniu 2009 r. będzie kolejna nowelizacja, nowe regulacje wejdą w życie od połowy 2009 r. Przepisy określają bardzo dokładnie, jakie towary i w jakich ilościach trzeba uznać za niebezpieczne oraz w jaki sposób należy je przewozić.
Starannie zapakuj
Najważniejsze krajowe regulacje zawarte są natomiast w ustawie o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (DzU z 2002 r. nr 199, poz. 1671 ze zm.). Każdy towar niebezpieczny musi być dobrze zapakowany. Poszczególne rodzaje towarów niebezpiecznych są sklasyfikowane zgodnie z umową ADR...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta