Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zadyszka także w luksusie

05 sierpnia 2008 | Ekonomia | Piotr Rudzki
bulgari
źródło: Rzeczpospolita
bulgari

Bulgari – włoski producent biżuterii, zegarków, galanterii skórzanej, okularów, a także kosmetyków, poinformował o ponad 7-proc. spadku zysku

Firma zarobiła w pierwszym półroczu 54 mln euro przy wzroście obrotów o 8,3 proc., do 506,4 mln. W całym roku spodziewa się teraz zwiększenia zysku operacyjnego i netto o 8 – 10 proc. (wcześniej zakładano 8 – 12 proc.).

Po tej informacji akcje spółki staniały o 9,5 proc., do 6,25 euro. Inwestorzy z uwagą obserwują przedsiębiorstwa produkujące biżuterię i luksusowe zegarki, bo chcą się upewnić, czy wolniejszy wzrost spożycia wynikający z kryzysu kredytowego dotyczy też sektora wyrobów luksusowych.

Bank Crédit Suisse obniżył z 8,5 do 7,5 euro cenę docelową akcji Bulgari, gdyż spodziewa się krótkotrwałego dołka na rynku. Podobnego zdania są fachowcy z Dresdner Bank, HSBC i Goldman Sachs.

Z kolei analitycy Société Générale stwierdzili, że przykład Bulgari to pierwsze ostrzeżenie o niższych zyskach, ale zapewne nie ostatnie. Mieli rację, to samo spotkało szwajcarską firmę Richemont.

afp, reuters

Brak okładki

Wydanie: 8083

Spis treści
Zamów abonament