Rosyjska ruletka włoskich związkowców
Jeśli nie zdarzy się cud, włoskie linie lotnicze Alitalia przestaną istnieć jeszcze w tym miesiącu. Takie są efekty ingerencji polityków i rozpasania związkowców
W tej chwili Alitalia jest zadłużona na 1,9 miliarda euro, przynosi dziennie 2 mln euro strat, a wydajność pracy statystycznego pracownika linii jest o połowę mniejsza niż w Lufthansie czy Air France. Negocjacje między konsorcjum włoskich przedsiębiorców CAI, którzy złożyli ofertę wykupienia linii (większościowym udziałowcem jest państwo), a związkami zawodowymi załamały się z powodu uporu jednej z czterech lewicowych centrali związkowych CGIL i zarabiających 120 – 250 tys. euro rocznie pilotów, którzy zawsze znajdą pracę gdzie indziej.
Jeśli w ciągu najbliższych dni nie znajdzie się nowy kupiec, Alitalia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta