Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słowniczek przedsiębiorcy

30 września 2008 | Dobra firma

Nieuczciwa konkurencja – Jest to ogół działań naruszających zwyczaje handlowe, jakich może się dopuścić przedsiębiorca wobec innych firm działających na rynku. W Polsce o tym, jakie konkretne zachowania zaliczają się do tej grupy, przesądza ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Definiuje ona czyn nieuczciwej konkurencji jako działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Przykłady to wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa czy nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy.

Każdy, kto popełnia taki czyn, musi się liczyć z odpowiedzialnością cywilną, a czasem i karną.

p. wrz.

Brak okładki

Wydanie: 8130

Spis treści
Zamów abonament