Polowanie na naiwnych klientów
Prezentacja ofert mieszkań, które dawno zostały sprzedane, kuszenie klienta zaniżonymi cenami lokali, a nawet sprzedaż jednej nieruchomości kilku osobom. Kupowanie na rynku wtórnym często wiąże się z niemałym ryzykiem
Pułapek czyhających na kupujących mieszkania na rynku wtórnym nie brakuje. – Część agencji nie usuwa z bazy nieaktualnych ofert, co skutkuje tym, że dwuosobowe biuro ma w swoich zasobach dwa tysiące ogłoszeń, z czego 70 procent jest nieaktualnych, a 20 procent – skopiowanych – ocenia Piotr Krauschar, prezes zarządu spółki NextGroup, właściciela NextHome.pl. – Agenci czasem pokazują mieszkania, których nie znają lub które przyjęli 20 minut przed spotkaniem z klientem – przestrzega.
Sprawdź agencję
Na tym nie koniec. Jak zauważa Piotr Krauschar, zdarza się, że agenci przyprowadzają ustawionych klientów, którzy mają za zadanie podbijać cenę. – Oczywiście nie możemy generalizować, ale zakładam, że takie i tym podobne praktyki stosuje trzy czwarte agencji na rynku warszawskim – ocenia Piotr Krauschar.
Jak się nie dać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta