Tanie sklepy zyskają na kryzysie
Nadchodzi dobry czas dla dyskontów. Coraz więcej klientów zaczyna szukać tanich marek własnych, z których znane są zwłaszcza takie sieci, jak Biedronka, Aldi czy Netto
Według raportu przygotowanego przez branżowy serwis Planet Retail do 2012 r. przychody sieci dyskontowych na świecie mają wzrosnąć w porównaniu z 2007 r. o 65 proc. i sięgnąć 390 mld dol. Paradoksalnie kryzys finansowy może bowiem tanim sieciom napędzić jeszcze więcej klientów. Ich oferta z reguły w 60, a nawet 90 proc. składa się z produkowanych na ich zlecenie i dostępnych tylko w danej sieci marek własnych. Taki system pozwala zrezygnować z marketingu i obniżyć koszty opakowań, dzięki czemu cena jest o 20 – 30 proc. niższa od markowych odpowiedników. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
