Okrągły stół reklamowy
Mieszkańcy śródmiejskiej kamienicy zasłoniętej reklamową płachtą nie wiedzieli dotąd, że nie ma ona prawa tam wisieć, jeśli choćby jeden lokator nie wyraził zgody na zakrycie okna. Teraz zdają sobie już z tego sprawę.
Dowiedzieli się tego wczoraj podczas pierwszego spotkania „okrągłego stołu reklamowego”. To nowe forum, na którym mieszkańcy, wspólnie ze specjalistami z branży reklamowej i samorządowcami mają pracować nad uporządkowaniem zasad wieszania reklam w stolicy.
– Nie chodzi tylko o billboardy, ale też o małe szyldy i reklamy wieszane na słupach, przystankach i ścianach. Okrągły stół ma też spełniać funkcję edukacyjną i być miejscem konsultacji i wzajemnego porozumienia tych, którzy reklamy wieszają, i tych, którym one przeszkadzają – wyjaśnia Marcin Wojdat, szef miejskiego Centrum Konsultacji Społecznej. Z przewodniczącą Rady Warszawy zainicjował powstanie takiej grupy.
Wczoraj uczestnicy podzielili się na zespoły, które „rozpracują” różne aspekty reklamowego śmietnika. Następne spotkanie za dwa tygodnie.