Sprzedaż wódki w cieniu podwyżek
Wojna nerwów na rynku wódki wartym 10 mld zł. Udziały rynkowe tracą najwięksi producenci CEDC i Sobieski. Zyskuje Polmos Lublin, a do walki włączają się mniejsze firmy. Wszyscy mogą jednak stracić z powodu wzrostu akcyzy
– Na rynku panuje nerwowa atmosfera. Nie wiadomo, co się wydarzy w najbliższych miesiącach w związku ze spowolnieniem gospodarczym, podwyżką akcyzy od 1 stycznia 2009 r. oraz zmianami przepisów podatkowych – mówi Leszek Wiwała, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego. Według pesymistycznych prognoz popyt na wódkę może być w tym roku nawet o 20 proc. niższy niż w ubiegłym.
Producenci z niepokojem patrzą na posunięcia konkurentów. Skali podwyżek wprowadzonych w związku ze wzrostem akcyzy nie zdradza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta