Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż wódki w cieniu podwyżek

20 stycznia 2009 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Polmos Lublin rozwija siĘ najszybciej. W 2008 r. najwięcej zyskał Polmos Lublin. Sukces zawdzięcza m.in. poszerzeniu marki Żołądkowa Gorzka o wódkę czystą.
źródło: Rzeczpospolita
Polmos Lublin rozwija siĘ najszybciej. W 2008 r. najwięcej zyskał Polmos Lublin. Sukces zawdzięcza m.in. poszerzeniu marki Żołądkowa Gorzka o wódkę czystą.

Wojna nerwów na rynku wódki wartym 10 mld zł. Udziały rynkowe tracą najwięksi producenci CEDC i Sobieski. Zyskuje Polmos Lublin, a do walki włączają się mniejsze firmy. Wszyscy mogą jednak stracić z powodu wzrostu akcyzy

– Na rynku panuje nerwowa atmosfera. Nie wiadomo, co się wydarzy w najbliższych miesiącach w związku ze spowolnieniem gospodarczym, podwyżką akcyzy od 1 stycznia 2009 r. oraz zmianami przepisów podatkowych – mówi Leszek Wiwała, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego. Według pesymistycznych prognoz popyt na wódkę może być w tym roku nawet o 20 proc. niższy niż w ubiegłym.

Producenci z niepokojem patrzą na posunięcia konkurentów. Skali podwyżek wprowadzonych w związku ze wzrostem akcyzy nie zdradza...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8221

Spis treści
Zamów abonament