Żaglowy olbrzym z Europy
Fantastyczny projekt pokazano w Miami na Florydzie i w Saint-Nazaire we Francji. Stocznia STX Europe zbuduje żaglowiec długości 305 metrów
Kolos „Eoseas” będzie miał 60 metrów szerokości i 105 tys. ton wyporności. Jednorazowo zabierze w podróż, w komfortowych warunkach, 3311 pasażerów, których obsłuży 1309 osób załogi.
Pasażerowie będą mieli do dyspozycji kina, restauracje, baseny, sauny, siłownie, boiska do siatkówki i koszykówki, korty tenisowe, łodzie motorowe z przezroczystym dnem, aby obserwować świat podwodny.
Pod względem kształtu statek w niczym nie będzie przypominał tradycyjnych liniowców czy wycieczkowców pasażerskich, nawet tych największych. Nie będzie jednokadłubowcem ani katamaranem, ani nawet trimaranem (trzy kadłuby).
Konstruktorzy zdecydowali się nadać mu formę pięciokadłubowca, a więc pentamaranu. Oznacza to, że oprócz centralnego, największego kadłuba po obu burtach umieszczone zostaną po dwa mniejsze kadłuby, „pływaki”.
Problem gabarytów
„Eoseas” zostanie wyposażony w pięć masztów o wysokości 100 metrów. Przy sprzyjających warunkach można będzie na nich rozpiąć żagle o łącznej powierzchni 12 440 metrów kwadratowych.
Zdaniem konstruktorów jest to rozwiązanie zapowiadające, jak w przyszłości będą wyglądały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta