Niesprawiedliwe opinie można kwestionować
Prowadząc sklep lub punkt usługowy, coraz częściej możemy znaleźć oceny naszej pracy w Internecie. Nie jesteśmy bezbronni wobec krzywdzących nas opinii
Klienci – nie zawsze niezadowoleni, czasem po prostu złośliwi – chętnie piszą zjadliwe komentarze w Internecie. Pracownicy naszej firmy powinni co pewien czas przejrzeć sieć, czy nie ma w niej opinii nieprawdziwych albo szkalujących sprzedawcę. Dotyczy to zwłaszcza handlu w Internecie, gdy negatywne opinie użytkowników potrafią doprowadzić do spadku sprzedaży o kilkadziesiąt procent.
Portale z forami internetowymi z reguły dopuszczają umieszczanie w serwisie opinii użytkowników bez dokonywania wcześniejszej weryfikacji ich treści przez administratorów. Dzięki temu mogą skorzystać z wyłączenia odpowiedzialności cywilnej i karnej, gdyby się okazało, że komentarz pochodzący od użytkownika ma charakter bezprawny. Możliwość taką daje im art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DzU z 2002 r. nr 144, poz. 1204 ze zm.). Wyłączenie to obowiązuje jednak tylko do chwili otrzymania przez administratora urzędowej lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze wpisu, utrzymywanie komentarza w serwisie może już bowiem skutkować odpowiedzialnością.
Serwisy społecznościowe ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta