Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niesprawiedliwe opinie można kwestionować

16 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Michał Kosiarski

Prowadząc sklep lub punkt usługowy, coraz częściej możemy znaleźć oceny naszej pracy w Internecie. Nie jesteśmy bezbronni wobec krzywdzących nas opinii

Klienci – nie zawsze niezadowoleni, czasem po prostu złośliwi – chętnie piszą zjadliwe komentarze w Internecie. Pracownicy naszej firmy powinni co pewien czas przejrzeć sieć, czy nie ma w niej opinii nieprawdziwych albo szkalujących sprzedawcę. Dotyczy to zwłaszcza handlu w Internecie, gdy negatywne opinie użytkowników potrafią doprowadzić do spadku sprzedaży o kilkadziesiąt procent.

Portale z forami internetowymi z reguły dopuszczają umieszczanie w serwisie opinii użytkowników bez dokonywania wcześniejszej weryfikacji ich treści przez administratorów. Dzięki temu mogą skorzystać z wyłączenia odpowiedzialności cywilnej i karnej, gdyby się okazało, że komentarz pochodzący od użytkownika ma charakter bezprawny. Możliwość taką daje im art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DzU z 2002 r. nr 144, poz. 1204 ze zm.). Wyłączenie to obowiązuje jednak tylko do chwili otrzymania przez administratora urzędowej lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze wpisu, utrzymywanie komentarza w serwisie może już bowiem skutkować odpowiedzialnością.

Serwisy społecznościowe ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8294

Spis treści
Zamów abonament