Nigdy nie wolno lekceważyć żądań klienta
Sklep, nawet gdy uważa, że pretensje konsumenta są całkowicie niezasadne, nie może ich ignorować. Grożą za to poważne konsekwencje
Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację złożoną na podstawie przepisów o sprzedaży konsumenckiej. Dlaczego? Bo istnieje domniemanie, że milcząc, uznaje je za uzasadnione. Tak wynika z art. 8 ust. 1 i 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Przepisy te przewidują, że gdy towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową (np. ma wady), to kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany na nowy, chyba że wymagałyby one nadmiernych kosztów. Jeśli sprzedawca, który otrzyma żądanie naprawy albo wymiany, nie ustosunkuje się do niego w terminie 14 dni, to domniemywa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta