Cała makabra miłości
Premiera „Polowania na łosia” w Teatrze Narodowym już w sobotę. Autor Michał Walczak i reżyser Igor Gorzkowski opowiadają „ŻW” o mrocznych odcieniach komedii romantycznej
Polowanie na łosia” to czarna komedia romantyczna. – Perwersyjna i groteskowa – przyznaje Walczak – ale jednak romantyczna, przestrzegająca wszystkich reguł gatunku. Jest młoda para na progu nowego życia, jest mroczny antagonista z przeszłości, szurnięci rodzice, mnóstwo zwrotów akcji i happy end. Mój wkład w gatunek polega na dorzuceniu szczypty makabry.
Krew i mózg
Reżyser jest przekonany, że jeśli spojrzeć na klasykę komedii, począwszy od Szekspirowskich, na współczesnych filmach skończywszy – komedia romantyczna zawsze jest podszyta okrucieństwem.
– Podobnie jak nasze przeżycia uczuciowe, zwłaszcza w momentach zwrotnych – dodaje. – Dobra komedia romantyczna nie oszczędza bohaterów i powinna być odrobinę makabryczna.
Młoda para to Konrad...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta