Pierwsza miłość Polaka: telewizja
Kobiety lepiej od mężczyzn wykorzystują wolny czas. Dużo czytają, są wytrwalsze w sporcie. Ale też znacznie więcej od nich kupują
Oglądanie telewizji (75 proc.), przebywanie razem z rodziną (74 proc.) i robienie zakupów (70 proc.) – to najpopularniejsze sposoby spędzania przez Polaków wolnego czasu. Takie wyniki przynosi sondaż IQS & Quant Group wykonany w ramach raportu ING „Porozmawiajmy o życiu”.
Albo zakupy, albo telewizor
– Potwierdza to, że Polacy nie potrafią dobrze spędzać wolnego czasu – twierdzi psycholog społeczny Norbert Maliszewski z UW. – Po pracy najchętniej robią zakupy albo siedzą przed telewizorem. Spędzanie czasu z rodziną pewnie też w dużym stopniu sprowadza się do wspólnych zakupów czy oglądania telewizji.
Maliszewski podkreśla, że takie pomysły, jak pójście do kina, teatru czy uprawianie sportu, znalazły się na samym końcu zestawienia. – To, co wymaga trochę więcej aktywności, zwykle jest przez Polaków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta