Wydatki na usługi marketingowe nie zawsze są kosztem
Aby zaliczyć wydatek do kosztów podatkowych, trzeba go odpowiednio udokumentować. Jest to istotne, zwłaszcza gdy chodzi o tzw. usługi niematerialne
– Prowadzę działalność gospodarczą indywidualnie. Rozliczam się z urzędem skarbowym za pomocą księgi przychodów i rozchodów. Czy mogę zaliczyć w koszty wydatki na opłacenie usług marketingowych i przedstawicielskich, wykonywanych na rzecz mojej firmy na terenie Ukrainy przez spółkę ukraińską na podstawie umowy zawartej w lutym 2009 r.?
Tak, jeśli spełnione są warunki, by zaliczyć te wydatki do kosztów uzyskania przychodu. Definicja takich kosztów zawarta w art. 22 ustawy o PIT jest bardzo ogólna, a więc i pojemna. Jeśli jednak urząd skarbowy zakwestionuje dany wydatek, to na przedsiębiorcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta