Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lepiej niż w kinie

27 listopada 2009 | piątek+ | Piotr Kościelniak
„Call of Duty: Modern Warfare 2” pobiła konkurencję z wytwórni filmowych
źródło: activision/AP
„Call of Duty: Modern Warfare 2” pobiła konkurencję z wytwórni filmowych
Gry serii „Sims” znalazły ponad 100 mln nabywców
źródło: materiały prasowe
Gry serii „Sims” znalazły ponad 100 mln nabywców
Skromny „Pac-Man” to jedna z najpopularniejszych gier w historii
źródło: materiały prasowe
Skromny „Pac-Man” to jedna z najpopularniejszych gier w historii
„Doom” był przełomem w strzelaninach. Na podstawie jednej z jego części nakręcono nawet film
źródło: materiały prasowe
„Doom” był przełomem w strzelaninach. Na podstawie jednej z jego części nakręcono nawet film
Seria „Halo” to jedna z najbardziej popularnych gier na konsole
źródło: materiały prasowe
Seria „Halo” to jedna z najbardziej popularnych gier na konsole
Prosty „Pong” był jedną z pierwszych domowych gier wideo
źródło: materiały prasowe
Prosty „Pong” był jedną z pierwszych domowych gier wideo

Pytanie za 300 milionów dolarów: pierwszego dnia sprzedaży najwięcej zarobił filmowy przebój z Batmanem, nowy Harry Potter, czy... gra komputerowa?

„To największa premiera w historii przemysłu rozrywkowego” – tak o rozpoczęciu sprzedaży gry „Call of Duty: Modern Warfare 2” mówi jej wydawca, firma Activision. Strzelanina, w której gracz musi zatrzymać rosyjskich ultranacjonalistycznych terrorystów, pierwszego dnia sprzedaży w Wielkiej Brytanii i USA zarobiła ok. 310 mln dolarów. To wynik dwa razy lepszy od największego dotąd sukcesu filmu kinowego – „Mrocznego rycerza” z Batmanem. Activision ocenia, że na pniu sprzedano blisko 5 mln egzemplarzy gry.

Budżet jak z Hollywood

Chociaż powodzenie gry komputerowej nie jest zaskoczeniem dla specjalistów śledzących zmiany w przemyśle rozrywkowym, niespodzianką jest skala finansowa tego sukcesu. W ciągu pierwszych pięciu dni „Modern Warfare 2” zarobiła ok. 550 mln dolarów – wynika z danych Activision. Tylko trochę mniej przyniosła swoim twórcom i wydawcom inna gra „Grand Theft Auto IV”. Ale ciekawsze jest to, że gry bez trudu pokonały kinowe superprodukcje. Wspomniany „Mroczny rycerz” zarobił w kinach w podobnym czasie tylko nieco ponad 203 mln dolarów, a największy filmowy przebój „Harry Potter i Książę Półkrwi” – niecałe 400 mln.

To wszystko dzieje się w chwili, gdy dane z całego rynku elektronicznej rozrywki mówią o kilkuprocentowym spadku wydatków na zakupy. – Ta premiera dała całemu przemysłowi potężny zastrzyk –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8484

Spis treści
Zamów abonament