Lepiej niż w kinie
Pytanie za 300 milionów dolarów: pierwszego dnia sprzedaży najwięcej zarobił filmowy przebój z Batmanem, nowy Harry Potter, czy... gra komputerowa?
„To największa premiera w historii przemysłu rozrywkowego” – tak o rozpoczęciu sprzedaży gry „Call of Duty: Modern Warfare 2” mówi jej wydawca, firma Activision. Strzelanina, w której gracz musi zatrzymać rosyjskich ultranacjonalistycznych terrorystów, pierwszego dnia sprzedaży w Wielkiej Brytanii i USA zarobiła ok. 310 mln dolarów. To wynik dwa razy lepszy od największego dotąd sukcesu filmu kinowego – „Mrocznego rycerza” z Batmanem. Activision ocenia, że na pniu sprzedano blisko 5 mln egzemplarzy gry.
Budżet jak z Hollywood
Chociaż powodzenie gry komputerowej nie jest zaskoczeniem dla specjalistów śledzących zmiany w przemyśle rozrywkowym, niespodzianką jest skala finansowa tego sukcesu. W ciągu pierwszych pięciu dni „Modern Warfare 2” zarobiła ok. 550 mln dolarów – wynika z danych Activision. Tylko trochę mniej przyniosła swoim twórcom i wydawcom inna gra „Grand Theft Auto IV”. Ale ciekawsze jest to, że gry bez trudu pokonały kinowe superprodukcje. Wspomniany „Mroczny rycerz” zarobił w kinach w podobnym czasie tylko nieco ponad 203 mln dolarów, a największy filmowy przebój „Harry Potter i Książę Półkrwi” – niecałe 400 mln.
To wszystko dzieje się w chwili, gdy dane z całego rynku elektronicznej rozrywki mówią o kilkuprocentowym spadku wydatków na zakupy. – Ta premiera dała całemu przemysłowi potężny zastrzyk –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta