Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bóg w miejskim autobusie

27 listopada 2009 | Druga strona | Matylda Młocka

Kilka miesięcy temu amerykańscy jezuici reklamowali powołanie duchowne na YouTube. Niedawno księża z Hongkongu postanowili pokazać się pasażerom autobusów miejskich.

Serię dwuminutowych filmów wideo propagujących życie konsekrowane przygotował Diecezjalny Ośrodek Audiowizualny. Były one wyświetlane przez miesiąc w piątki, soboty i niedziele w 1600 autobusach.

Podróżni mogli zobaczyć codzienne życie duchownych. I tak ordynariusz Hongkongu bp John Tong Hon grał w koszykówkę i na skrzypcach, ks. Philip Chan Tak-hung pokazywał przedszkolakom sztuczki iluzjonistyczne, a diakon Paul Yeow Yu-hong ćwiczył tai-chi z mieczem.

Inicjatywa „Bóg w autobusie” powstała z okazji trwającego roku kapłańskiego. Z badań wynika, że filmy obejrzało około 1,3 mln ludzi.

Skąd pomysł? Twórcy uznali, że taka kampania w autobusach będzie tańsza od telewizyjnej, a równie skuteczna. – Pomysł jest dobry, ale w Polsce działalność duchownych kojarzona z rozrywką oceniana jest w sposób negatywny – komentuje socjolog religii z UKSW prof. Andrzej Wójtowicz.

Brak okładki

Wydanie: 8484

Spis treści
Zamów abonament